Yüzdeki kılcal damar çatlaması nedir ?
Yüzdeki kılcal damar çatlamaları, deri yüzeyine yakın, genişlemiş damarların görünür olması anlamına gelir. Yanaklarlar, burun kenarları ve çene kılcal damar çatlamaları nın en sık görüldüğü yerlerdir.

Kılcal damar çatlaması nedenleri nelerdir ?

Yüzdeki kılcal damar çatlamaları nedenleri cildin hassas ve ince yapıda olması, akne rozase hastalığına sahip olmak, güneş ışınlarına uzun süreli maruz kalmak, uzun süre kortizonlu krem kullanımı, lupus, genetik hastalıklar ve radyasyon ışıkları ile tedaviler sayılabilir. Burun ameliyatlarından sonra burunda kılcal damar çatlaması olabilir.

Yüzdeki kılcal damar çatlamaları, kılcal damarların genişlemesi sonucu oluşur. Bu sebeple kılcal damar genişlemelerini yok etmek tedaviyi sağlar. Yüzdeki kılcal damar çatlaması tedavisi yapılmazsa kılcal damar genişlemeleri kendiliğinden geçmez.

Yüzdeki kılcal damar çatlaması tedavisi nasıl yapılır?

Yüzdeki kılcal damar çatlama tedavisi kozmetik amaçlarla yapılır. Ayrıca yüzdeki kılcal damar genişlemeleri ciltte hassasiyet, yüzdeki kırmızı lekeler, yüz kırmızılığı sebebidir. Kılcal damar çatlaması tedavisi lazer yöntemi ile yapılır. Nadiren kryoterapi (buz tedavisi), elektrokoter de yapılabilir. Ama iz bırakma ihtimali yüksektir. En başarılı tedaviler lazer ve ışık tedavileridir.

Lazerle kılcal damar çatlamaları tedavisi

Lazerle kılcal damar çatlamaları tedavisi için kullanılan lazer cihazları şunlardır:

Pulsed dye lazer (595 nm, 585nm)

1064 nm Nd:YAG lazer

532 nm KTP

IPL (intense pulsed light)